2012年 11月 18日

宇宙へ行った最も高価な腕時計。。。

f0057849_227107.jpg


Russians were also the first to catapult genuine luxury into outer space. The unmanned Foton 8 space probe blasted off from Plesetsk spaceport in northern Russia on October 8, 1992. Inside this high-flying capsule was a Patek Philippe men's Nautilus wristwatch. The Swiss movement inside the elegant gold case was still hale and hearty 15 days later, when the capsule returned to the Kazak steppe. This timepiece, which is very likely the most expensive watch ever to leave our Blue Planet's protective atmosphere, can be admired today at the Patek Philippe museum in Geneva.

(*これ(扉の写真)は6号のカプセルらしいです。。。こんな中に入って行ったのね?








PATEK PHILIPPE Nautilus ref.3800 "THE SPACE WATCH" ??
f0057849_22252023.jpg

非常に興味深し。。。コチラより抜粋させて戴きました<(_ _)>

ノーチラス ref.3800。どうやら標題の 『我等が青い惑星の大気圏外へ飛び立った最も高価な時計』...の地位を得ている様ですね〜(笑)?
一般的なイメージ..."洗練されたラグジュアリースポーツウォッチ"からいきなり新たなる称号を得て其の一文の前に、"宇宙をも経験した!"...も付け加えといて貰いましょうかね〜? 今後。。。哈哈哈(^ー^)

俺のノーチラス、宇宙行ってるんだぜぇ? どうだい? ◯イルドだろぉ?
*まぁ、この頁 拝見してましたらGMTとかもシャトルで行ってるしぃ、...でもチト、純然たるニュアンスや有難味は異なるか?コレは more ストイックな感じがする。

f0057849_2212380.jpg





*でも過酷な環境にはパッキンが露出する構造のノーチラスは不利だと、客観的に思います。判らんけど、なんとなくそんな気が。。。でも結果どやったんかな?問題無かったんかな?hale and hearty 15 days later..とあるから無事だったんでしょうね♪ 今や museum に展示されてるらしいけど..特別な記載展示あったっけ?全然気付かんかった(3800有ったんは覚えてるけど...注意力散漫!?)。)

by one_after909 | 2012-11-18 11:47 | PATEK PHILIPPE | Comments(0)


<< 極悪!"blackb...      HOTEL(s)...そして我... >>